|
Podnikateľský
plán
študentskej spoločnosti ARMENTIS,
SPŠ S a G Košice
1 -
Zhrnutie projektu
Študentská
spoločnosť /š. s./ ARMENTIS
pôsobí na spš SaG v Košiciach v rámci
vzdelávacieho programu Aplikovaná ekonómia /AE/, ktorý stredným školám
ponúka a garantuje nezisková organizácia Junior Achievement Slovensko
– Mládež pre budúcnosť. Cieľom tohto projektu je pomôcť študentom
zorientovať sa v podmienkach trhovej ekonomiky, okrem teoretických
poznatkov získať aj praktické skúsenosti a zručnosti v oblasti
podnikania. Zároveň viacerí z nich budú mať jedinečnú šancu
preveriť si svoje schopnosti a predpoklady pre manažérske činnosti.
Spoločnosť bude svoju ponuku výrobkov a služieb orientovať
hlavne na trh rovesníkov - spolužiakov, a na najbližšie okolie
školy /zamestnanci, rodičia atď./ Najdôležitejším kritériom úspešnosti
- ako každej reálnej firmy - zostáva efektívnosť, t. j. dosiahnutie
zisku.
2 - Opis
podniku
Založenie
a fungovanie študentskej spoločnosti je plne v kompetencii Združenia
študentov aplikovanej ekonómie pri SPŠ S a G Košice, ktoré
vzniklo na základe zmluvy o združení podľa Občianskeho zákonníka
par. 829 a nasl. Zmluva bola riadne zaregistrovaná v JA SR. Od toho
okamihu začali študenti s prípravou na podnikateľské aktivity
/prieskum trhu/ a s prípravou ustanovujúceho valného zhromaždenia, keďže
simulujú činnosť akciovej spoločnosti. Zvolili, vybrali si 5-členné
predstavenstvo, ktoré je zároveň vrcholovým manažmentom firmy. Svoj
vklad do podniku upísalo 100 akcionárov.
Manažment
š. s. ARMENTIS:
prezidentka
Petra
Rizmanová
viceprezident
marketingu
Marek
Juhás
viceprezidentka
výroby
Františka
Kerekešová
viceprezident
ľudských zdrojov
Zuzana
Komorová
viceprezidentka
financií
Daniela
Vargová
Počiatočný
kapitál š. s.
1.
vklady akcionárov
-
predaj 100 ks akcií po Sk 100,--
1
000,--
2.
pôžička od zamestnancov
190,--
Spolu
5
690.--
Podľa
finančného plánu na obdobie existencie š. s. budú tieto zdroje stačiť
na finančné zabezpečenie prevádzky podniku. Peňažné prostriedky budú
uložené na účte v Slovenskej sporiteľni a v príručnej pokladnici.
Spoločnosť
ARMENTIS sídli v prenajatých priestoroch SPŠ SaG v Košiciach, Lermontovova 1, 040 ... Podľa dohody s vedením školy, môže
využívať technické zariadenia /počítač, telefón, fax,
e-mail, kopírku atď./ za poplatok, resp. za služby v prospech školy a
jej zamestnancov.
Študentská
spoločnosť ARMENTIS ukončí svoju činnosť najneskôr 15. mája 2005.
3 - Opis výroby
a poskytovania služieb
Podľa
prieskumu trhu v už spomínanom segmente a vychádzajúc z materiálnych
a personálnych možností, bude sa š. s. ARMENTIS
zaoberať týmito
činnosťami:
Školská
ročenka
Oddelenie
výroby pripraví kvalitný a bezchybný návrh školskej ročenky a po
odobrení zo strany vedenia školy vyhotoví 1 ks prototypu, ktorý budé
slúžiť odd. marketingu na získavanie objednávok. Podobne bude
postupovať pri aktualizácii účtovej osnovy. Laminovaciu fóliu budeme
objednávať v potrebných dávkach od dodávateľa. Úlohou pracovníkov
výroby bude načas a vo výbornej kvalite vybavovať objednávky a viesť
dôkladnú evidenciu zásob a vykonanej práce.
Imatrikulácia
O túto
činnosť š. s. prejavili študenti našej školy najväčší záujem.
Imatrikuláciu budeme organizovať v priestoroch Jumbo Centra v Košiciach-
rokovania o rozdelení zodpovednosti a povinností vedie za nás
prezidentka. Š. s. si berie na seba propagáciu a poriadkovú službu,
majitelia zariadenia predaj nealkoholických nápojov. Za prenájom
priestorov a hudobnú produkciu bude š. s. z tržieb za vstupenky
povinná zaplatiť čiastku Sk 17 000,--.
Mikulášsky
večierok
Vychádzajúc
z tradícií predchádzajúcich študentských spoločností, prisľúbili
sme deťom učiteľov školy, že pripravíme pre deti v decembri mikulášske
posedenie. Zhotovíme aj mikulášske balíčky. Každý balíček bude
obsahovať okrem sladkostí v dohodnutej cene aj nami. Takisto priravíme
posedenie pre deti zamestnancov našej školy. Príde aj Mikuláš
so svojim čertom a anjelikom. Touto činnosťou chceme posilniť
dobré meno firmy a školy a zúčastnia sa jej viac-menej všetci
zamestnanci.
Školský
bufet „Hviezdička“
O túto
činnosť š. s. prejavili študenti našej školy veľký záujem. Bufet
budeme otvárať v priestoroch školy v suteréne.
Rôznorodé
činnosti š. s. si budú vyžadovať vysokú mieru zodpovednosti, iniciatívy
a pracovného nasadenia nielen zo strany manažmentu, ale aj radových
zamestnancov. Všetci si to plne uvedomujú a sú odhodlaní ciele splniť.
4 - Kalkulácie
a rozpočet nákladov
Rozpočet
spoločných nákladov /N/
1.
spotreba papiera, kancelárske potreby
300.--
2.
školenia, účastnícke poplatky
550,--
3.
N na reklamu, propagácia
270,--
4.
N na vývoj nových výrobkov
200,--
5.
odmeny manažmentu
250,--
6.
ostatné nepriame N
300.--
Spolu
1 870,--
Výpočet
režijnej prirážky /RP/ - rozvrhovou základňou sú priame mzdy:
%
RP
=
rozpočtované
spoločné N
priame
mzdy na celý objem výkon
%
RP
=
1870 _________
1,50x200+2,70x200+2,50x500+8,0x3hx9
prac.x4 disk
x
100
%
RP
=
61
%
Kalkulácie
Výrobok
Položka
kalkulačného vzorca
Účtová
osnova
Školská
ročenka
Mikulášsky.
večierok
Imatrikulácia
Priamy
materiál
- fólia
––––
13,50
––––
––––
- ostatný
0,50
0,50
3,20
120,-
Priame
mzdy
- na výrobu
1,00
2,20
2,-
––––
- na
predaj
0,50
0,50
0,50
246,-
Ostatné
priame N
––––
––––
––––
4300,-
Prevádzková
réžia 61%
0,90
1,62
1,53
140,-
Úplné
vlastné náklady
výkonu
16,40
18,32
7,23
4812,-
Zisk
PC-ÚVNV
3,60
1,68
-0,23
1188,
Predajná cena
20,-
Sk
20,-
Sk
7,-
Sk
6000,-
Rozpočet
nákladov, výnosov a hospodárskeho výsledku
Názov
výrobku, služby
Predpokladané
náklady
Očakavané
výnosy
Hospodársky
výsledok
Účtové
osnovy
200
ks
3
280,- Sk
4
000,- Sk
720,-Sk
Školská
ročenka
200
ks
3000,-
Sk
4
000,- Sk
1000,-
Sk
Mikulášsky
večierok
1
x
900,-
Sk
2500,-
Sk
1600,-
Sk
Imatrikulácia
1x
19
244,- Sk
500
ks vstupeniek
á
70,- Sk 24000,- Sk
4
756,- Sk
Celkom
26
424,- Sk
34
500,- Sk
8076,-
Sk
5 -
Marketingový plán
Marketingová
stratégia š. s. Armentis plne využíva 4 základné nástroje
marketingu: produkt, cenu, podporu predaja a cesty, spôsoby
predaja. Cieľom je, aby bol správny výrobok /služba/ v správnej cene
v správnom čase na správnom mieste.
Firma
svoju činnosť podriadila výrobkovej stratégii - bude vyrábať a ponúkať
len tie produkty, o ktoré zákazníci už prejavili záujem. Cenová
politika vychádza z cien konkurencie a z tradičných cien na danom
trhu, pričom nákladová tvorba cien dokazuje väčšiu alebo menšiu
efektívnosť. Strata sa predpokladá iba u jedného výrobku /školský
časopis/, aj to veľmi nízka. Veľkú pozornosť bude spoločnosť
venovať včasnej a účinnej reklame, aby výnosy boli čo najvyššie.
Ponuku svojich výrobkov a služieb rozšíri aj na ostatné stredné školy
a zabezpečí ich propagáciu rôznymi cestami. Potenciálnych zákazníkov
určite oslovia naše plagáty, vystúpenia v školskom rozhlase, predaj výrobkov
vo vestibule školy, osobný kontakt atď. Keďže v v tomto prostredí sa
nachádza ja najväčšia časť našej konkurencie, sme rozhodnutí uspieť
vysokou kvalitou a dobrou cenou.
6 - Finančný
plán
1.
Tržby
34
500,--
-
tržby z predaja vl. výrobkov
11
500,--
-
tržby z predaja služieb
23
000,--
2.
Náklady
26
424,--
-
spotreba materiálu
6000,--
-
mzdové náklady
2825,--
-
platené služby
17
000,--
-
ostatné
599,--
3.
Zisk
pred zdanením
8076,--
Daň
z príjmu (19 %)
-
1534,--
Disponibilný
(čistý) zisk
6542,--
7 -
Podporné dokumenty
1. Zmluva
o združení študentov aplikovanej ekonómie pri SPŠ – Stavebnej a Geodetickej
v Košiciach
2.
Stanovy š. s. Armentis - schválené na ustanovujúcom valnom zhromaždení
dňa 11. 10. 2004
|
|